П`ятниця
03.05.2024
07:45
Вітаю Вас Гість
RSS
 

Бродівська ЗОШ Iст. №1

Головна Реєстрація Вхід
Подай руку першокласнику »
Меню сайту

 

Методичний проект

«Впевнений старт»

(підготовка дошкільнят до навчання в 1-му класі)

Бродівська ЗОШ І ст. № 1

Мета проекту

Для подолання дезадаптаційного періоду школяра-першокласника     об’єднати зусилля педагогів і сім’ї шляхом:

  • вироблення комунікативних умінь через розвиток у них зв’язного мовлення;
  • вирішення завдань формування звукової культури і лексичного запасу;
  • розширення досвіду пізнання світу і себе у ньому;
  • використання початкових логічних прийомів, пов’язаних з формуванням елементарних математичних понять;
  • розвитку у дітей естетичного сприйняття, вміння помічати красиве у навколишньому середовищі, закладати основи художнього смаку;
  • формування у дітей здорового способу життя, що сприяє фізичному розвитку особистості. 

Вид проекту:

методичний.

Тривалість:

середньої тривалості.

Учасники:

педагогічний колектив, дошкільнята, батьки.

Прогнозований результат:

підвищення конкурентоздатності освітнього закладу та підготовка дошкільнят.

Форма представлення результату:

усний звіт.

Завдання проекту:

 

  • допомогти дитині побороти відчуття тривоги перед навчанням у школі;
  • формування відповідного інформаційного поля на основі залучення педагогічного колективу;
  • представлення школи, яка вирізняється серед інших яскравою індивідуальністю. Викликала бажання навчатися в ній;
  • створення привабливого образу вчителя;
  • проводити індивідуальні консультації з питань, що цікавлять батьків.

Пояснювальна записка до робочого навчального плану «Впевнений старт»

(Підготовка  шестирічок до навчання

в 1-му класі загальноосвітньої школи)

         Робочий навчальний план складено на підставі методичних рекомендацій із базових навчальних предметів Міністерства освіти і науки молоді та спорту України, розроблений вчителями Бродівської ЗОШ І ст. № 1, а саме: Сай С.С., Стефанів Н.С., Барило О.О.

            Ця програма розвитку повною мірою забезпечує реалізацію особистісно-орієнтованої моделі майбутнього школяра та лінії розвитку особистості дошкільника, зокрема: соціальну, емоційно-ціннісну та креативний розвиток. Вона орієнтує педагогів на те, що в центрі уваги має перебувати не педагог як організатор навчально-виховного процесу, а дитина, якісні та кількісні зміни, що відбуваються з нею від народження до 6-ти років і втілюються у різних формах активності, особливостях поведінки та діяльності на різних вікових етапах, у різних сферах життєдіяльності. Окремий акцент зроблено на ігровій діяльності – провідному виду діяльності для всього дошкільного дитинства, незмінному засобі розвитку дітей. Цим гумована структура робочого навчального плану. Програма спрямована на розвивальний та виховний аспект.

            Основними завданнями розділу «Розвиток мовлення і підготовка до засвоєння грамоти» є розвиток мовленнєвої компетенції дитини, що містить лексичну, фонетичну, граматичну, діалогічну, комунікативну компетенцію (розвиток фонематичного слуху, навчання говорити чітко, у помірному темпі та регулювати темп мовлення; виховання критичного ставлення до граматичних помилок у власному і чужому мовленні, прагнення до правильності мовлення).

            Мета курсу «Підготовка до навчання письма» полягає у формуванні елементарних технічних і графічних умінь; розвитку просторових уявлень, уміння орієнтуватися на площині, сторінці книжки, зошита, упевнено рухатися по площині, уздовж рядка, розміщувати на рядку графічні елементи та зображення.

            Мета підготовчого періоду навчання математики – виявлення й уточнення математичних уявлень дітей; підготовка дітей до систематичного вивчення математики в початковій школі; стимулювання пізнавальної активності дітей; розвиток розумових здібностей (пам’яті, уваги, образного мислення, уяви, фантазії, конструктивного мислення).

            Учителям, які готуватимуть дітей до школи, необхідно враховувати загальний розвиток дітей, що, зрештою, визначає індивідуальний підхід до кожної дитини. Готуючи дітей до школи, особливу увагу слід звертати на формування загально навчальних, організаційних умінь та гігієнічних навичок, зокрема уміння уважно слухати й розуміти зміст сприйнятого на слух, чітко відповідати на запитання, уміння порівнювати предмети за різними ознаками, розрізняти спільне й відмінне, мовні явища між собою тощо. Крім того, важливо навчати дітей підготовки робочого місця, добирання необхідних навчальних речей (зошит, олівець, трафарети, лінійка); прищеплювати бажання не запізнюватися на заняття, бути охайним, правильно сидіти за партою, виконувати інші гігієнічні вимоги).

            Проводячи заняття, учителеві слід ураховувати вікові особливості дітей, насамперед, швидку  втомлюваність, нестійкість уваги, образність мислення, недостатнє зміцнення м’язів тіла. Тому на кожному занятті слід надавати перевагу ігровим прийомам роботи: проводити хвилинки відпочинку, що підтримують інтерес до навчання; обирати лагідні форми звертання, слова і дії, що підбадьорювали б дітей, підтримували віру в їх сили. Заняття мають ґрунтуватися на принципі добровільності.

            Тривалість заняття не повинна перевищувати 20-25 хвилин, з обов’язковою фізкультхвилинкою.

            Підготовка до школи має бути системною, комплексною, відповідати індивідуальним особливостям дитини.

Орієнтовне тематичне планування

 

Елементи математики і логічного мислення (10 год)

Підготовка до засвоєння грамоти (10 год)

Ознайомлення з навколишнім світом (2 год)

Розвиток мовлення (2 год)

  Розвивально-ігрові заняття

*«Умілі ручки»

*Вчимось англійської

*Музично – логопедичне

 

№ з/п

Тема заняття

Кількість годин

Дата

Примітка

1

Подорож в Країну знань. Виготовлення паперового човника.

1

 

 

2

Англ..мова. Привітання. Знайомство. Лічба.

1

 

 

3

Музично-логопедичне заняття.

У світі звуків і букв.

1

 

 

 

Орієнтовне тематичне планування

 

Елементи математики і логічного мислення (10 год)

 

№ з/п

Тема заняття

Кількість годин

Дата

Примітка

1

Спереду, позаду, поруч, між. Предмет. Фігура. Розрізнення предметів за кольором, за формою. Групування предметів. Лічба. Число і цифра 1.

1

 

 

2

Розрізнення предметів за матеріалом, за призначенням. Класифікація предметів. Зверху, знизу, над. Верхній, нижній. Об’єднання груп предметів. Лічба.

Число і цифра 2.

1

 

 

3

Ліворуч, праворуч. Усередині, посередині, поза. Перший, останній, середній. Виділення з групи предметів певної частини.

Число і цифра 3.

1

 

 

4

Довгий, короткий. Довший, коротший, однакові завдовжки. Високий, низький, вищий, нижчий, однаковий заввишки.

Число і цифра 4.

1

 

 

5

Широкий, вузький. Ширший, вужчий, однакові завширшки. Товстий, тонкий. Товщий, тонший, однакові завтовшки.  

Число і цифра 5.

1

 

 

6

Великий, малий. Більший, менший. Пара предметів.

Число і цифра 6.

 

1

 

 

7

Більше, менше, порівну. Тиждень.

Число і цифра 7.

1

 

 

8

Лічба предметів. Один. Багато.

Число і цифра 8.

1

 

 

9

Кількісна і порядкова лічба. Числа 1, 2. Геометричний матеріал. Круг. Число і цифра 9.

1

 

 

10

Числа 3,4. Геометричний матеріал. Трикутник. Чотирикутник.

Число і цифра 10.

1

 

 

 

Підготовка до засвоєння грамоти (10 год)

 

№ з/п

Тема заняття

Кількість годин

Дата

Примітка

1

Хто як голос подає. Звуки людської мови. Голосні звуки. Як тримати олівець, ручку.

1

 

 

2

У Країні звуків. Приголосні звуки. Тверді та м’які приголосні. Робота в рядку.

1

 

 

3

У Країні звуків. Голосні й приголосні звуки. Склад. Робота в основному рядку з міжрядковою (допоміжною) лінією.

1

 

 

4

У Країні звуків. Наголос. Робота в клітинці, в колі.

1

 

 

5

У нас на гостині літери о, а, у. Голосні звуки [о], [а], [у]. Штрихування.

1

 

 

6

Ми вивчаємо українську мову. Штрихування.

1

 

 

7

Іграшки. Ігри дітей. Слово – назва предмета. Ми вчимося читати. Звуки [м], [м'], [т], [т'].

1

 

 

8

Слово – назва дії. Ми вчимося читати. Звуки [к], [к'], [л], [л'].

1

 

 

9

Предмети, що нас оточують, їх ознаки. Ми вчимося читати. Звуки [и], [і]. Літери и, і.

1

 

 

10

Хто живе поруч із нами. Речення. Звуки [н], [н']. Літера н.

1

 

 

 

Ознайомлення з навколишнім світом (2 год)

 

№ з/п

Тема заняття

Кількість годин

Дата

Примітка

1

Ти і твоя сім’я.  У тебе вдома.

1

 

 

2

Мій рідний край. Моя країна – Україна.

1

 

 

 

 

Розвиток мовлення (2 год)

 

№ з/п

Тема заняття

Кількість годин

Дата

Примітка

1

Разом прочитаємо, разом відгадаємо.

1

 

 

2

Герої казки. Гра «Упізнай казку».

1

 

 

 

 

Ігрові  розвивальні заняття (2 год)

 

№ з/п

Тема заняття

Кількість годин

Дата

Примітка

1

Подорож в Країну знань. Виготовлення паперового човника.

1

 

 

2

Англ..мова. Привітання. Знайомство. Лічба.

1

 

 

3

Музично-логопедичне заняття.

У світі звуків і букв.

1

 

 

Форма входу

Пошук

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архів записів

Друзі сайту